niedziela, 5 lutego 2012

pokrzywa?

Hej :)
Czy któraś z Was słyszała o cudownych właściwościach pokrzywy? Właśnie wpadłam na pewien artykuł i od razu przypomniało mi się jak moja babcia swego czasu regularnie zbierała pokrzywę. Następnie stosowała ją do pielęgnacji włosów (a jej włosami do tej pory zachwyca się każdy), jak również stanów reumatycznych.  Regularne stosowanie roztworu z pokrzywy genialnie wpływa na stan włosów, po czy stają się one lśniące, nie wypadają i są elastyczne (obserwując stan włosów mojej babci stwierdzam, że coś w tym musi być :). Pokrzywa również niweluje nadmiar łoju, dzięki temu jest skuteczna w walce z przetłuszczającymi się włosami. Pomaga także usunąć łupież.  Aby przygotować taki roztwór potrzeba 100 g posiekanych liści, które zalewa się  0,5 l gorącej wody, a po ostudzeniu dodaje się 0,5 l octu 4 %.  Kto wie, może wypróbuję na wiosnę, gdy pojawią się już młode pędy (najlepiej zbierać ją w maju ).




P.S.
Pokrzywa jest także rośliną jadalną. Wpływa pozytywnie na przemianę materii, a także stosowana jest w leczeniu chorób skórnych. Picie herbatki z pokrzywy oczyszcza krew. Działa pozytywnie na wiele dolegliwości. Co najważniejsze jest łatwo dostępna:)


5 komentarzy:

  1. Słyszałam o świetnych właściwościach pokrzywy!
    Chyba czas na wiosnę wyruszyć na łąkę ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba wyruszyć na podbój łąki:) Teraz, gdy nie jest to możliwe musi wystarczyć wersja w saszetkach :)

      Usuń
  2. Nie dalej jak wczoraj powiedziala mi Mama "wiesz co, pokrzywe to od czasu do czasu jednak trzeba wypic" ;o).
    Pewnie, ze slyszalysmy (z Mama moja i Siostra) o cudownych wlasciwosciach najzwyklejszej pokrzywy.
    W ogole jestesmy zdania, ze predzej czy pozniej ludzkosc wroci do wielbienia i stosowania ziol i takich tam, zamiast tej komercyjnej chemii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Linka, jestem tego samego zdania. Sama coraz częściej sięgam po te naturalne specyfiki.

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony ślad, każdy Twój komentarz jest niezwykle cenny:)
Anonimowi, proszę się podpisywać.